operation

Efter 8 år av smärta till och från i axlar har jag nu fått den ena axeln operarad.
Diagnosen som min läkare stälde innan ingreppet var impingement syndrome i skulderled.
Man planerade en titthålsoperation för en avfräsning i axelled och kula.
Man väljer att avlägsna en slemsäck, men senorna ser hela och rätt så fina ut men väldigt ansträngda.
Oprationen gick bra och läkningen tycker jag blev helt fantastiskt både in och utvändigt.
Jag blev sjukskriven i ca 2 månader och började rehbilitrering dag 1 med10 st handknytningar i timmen.
Fick ett träningsprogram med 20 övningar som jag skulle beta av succesivt under min sjukskrivning.
Det har gått rätt så bra med vägledning av en trevlig kille på rehab i Norrköping.
Nu ligger allt på mig att fortsätta med några och bara öka styrkan på dom.
Jag är inte tillräckligt stark ännu men det kan ta upp till ca 2 år innan man känner att man är återställd.
Men helt återstäld  kanske jag aldrig blir.
 
 
Nu har jag arbetat i två veckor och jo det kännst sjukt bra att få börja igen men aj aj aj vad det känns att man inte har läkt helt ännu-
Man känner att kroppen har slappat i två månader fast jag kom i jobbar byxorna i alla fall.
 
Men med värdens bästa kolegor och underbart söta kunder som talar om att de saknat mig massor kommer detta gå som en dans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0