Tisdag och tänk vad en Ipren kan göra

Ja ha, vad har man gjort i dag då?
Vaknade med nästäppa i morse och ont i kroppen.
Men här ska man inte vara sjuk så tack Ipren att du finns.
Jo jag har varit ledig från ICA men vatt i två omgångar och handlat.
Första svängen middags mat.
Det blev hem gjord köttsoppa med mjuk smörgås.
Handlade middagsmat till Onsdag oxå.
Då ska det bli fisk och potatis mos.
Tyvärr inte egen fiskad fisk då.
Men snart ska vi lägga i båten har grabbarna lovat så
då hoppas jag på färsk fisk lite oftare.

Vi har planterat om lite och planterat nytt.
Vi säger jag för stora sonen ville hjälpa till.
Han rensade två mindre fyrkanter vid èntren, planterade lite blommor
runt om pionerna och planterade två röda pelargoner i två sement krukor.
Så duktig min lilla gull unge! 
Undertiden hann jag rensa vid smulltonen och repa av en massa
grönt till hönsen och tuppen.
Vi hittade ett antal daggmaskar oxå, och gissa om de blev som galna över det.
Sen var det dax att köra de blivande fotbolls profsen till träningen.
Väl hemma igen började med kvällsmat.
Varma mackor blev det i dag. Går snabbt och smidigt och då kunde jag förbereda
diskvattnet efter som här i paradiset har vi varken kallt eller varmt rinnade vatten.

Nu lite fina bilder från min Tisdag


I min soppa har jag
gul lök
kålrot
morot
palsternacka
rotselleri
purjolök
kokt nöt/vilt-köt
buljongen från kok köttet
salt
vitpeppar

Gott med mask tycker andra smakar smaskens.

   

 
  



Avslutar med en bild på de tre envisaste i dag.
De trodde de skulle sitta med öppet fönster hela natten.
22:30 fick jag in dem.

Kommentarer
Postat av: MOLLY BERGSTRÖM - Uppsala

Åh tack så hemskt mycket för din fina kommentar :)

Stor kram!

2012-05-09 @ 00:17:49
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

vilken är din favoritglass? :D

http://fotokobran.se/2012/may/vilken-ar-eran-favoritglass.html#comment

2012-05-09 @ 19:44:56
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0