God förmiddag, den 7/1

Det är frostigt och kallt där ute, utanför mitt köksfönster.
Ser en saab på gatan som är helt igenfrostad.
Även min lille bil skulle behövas frostas av
men det är några timmar kvar än innan jag ska ut och köra.
Man får hoppas på att solen värmer bort isen som har bildads under natten.
Jag ser solen, men bara en aning. Den har inte klarat av att bryta sig igenom riktigt än.
Jag ser också rök från flera skorsstenar, men ingen rök från oss.
Vi eldade upp i pannan i går kväll. Så här är det behagligt varmt.

Nu är allt klart med vår resa i alla fall.
Vi har bokat en vecka till Gran Canaria.
Vi ska bo i playa de los Amadores nära Porto Rico.
Vi ska bo i en 2-rums lägenhet med pool.
Enligt Kanarieöarnas reseguid mannen inhandlade
i julklapp till familjen står det:
Playa de los Amadores
Den här omtyckta breda stranden nära Port Rico
kantas av vackra palmer och en elegant strandpromenad.




Det ska bli så skönt att komma i väg och bara få vara.

Men men det är ett tag kvar.
Ska sätta mig i lugn o ro för att titta igenom
denna tänkte jag.


Håller på att ladda ner bilder från jul och nyår från mobilen så ni som
inte var med kan få se hur det firades här hemma.

Ha en skön lördag mina kära bloggisar / Kram Lillasnigel.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det blir väl lite nagellack eller hur.

2012-01-07 @ 13:52:09
Postat av: Johanna

Åhh va härligt det låter :)

2012-01-07 @ 17:31:30
URL: http://johannasnaglar.blogg.se/
Postat av: lilla snigel

SV:

Japp! har hittat ett kitt med massa roliga prylar från Mavala. Men även roliga saker till barna att ha där som badskor bland annat.

2012-01-07 @ 22:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0