Med mamma i svamp skogen

I dag frågade vi mamma om hon ville med ut i svampskogen.
Ja det ville hon. Det är i närheten av Paradiset så den skogen kan hon ju.
Jag var ju där nyligen så jag visste att det fanns massor att plocka.

Det första vi sprang på precis vi bilen var massvis med trumpet svamp.
En bit ner började havet av trattkantareller fyllde snabbt våra korgar.
Men jag ville ju ha gula kantareller med. men de var svåra att hitta.
Ca 10 st blev det men bara 2 st stora.

När vi förvällt alla trattisar så fick vi ihop 20st plastpåsar med ca 200g i vardera påse.
Trumpet svampen ligger i pann rummet och torkar på tidnings klädda plåtar. 
I morgon ska jag vända lite lätt på dem.
Kolla in vilken skörd vi fick med oss hem från MODER NATUR.
TACK!
Här har vi hela dagens skörd.

Trumpet svamparna fick inte plats i korgen vi hade med oss
så älskling fick offra sin tröja.


En massa trattisar.

En och annan guling hittade vi i alla fall.



Tack lilla mamma för en mycket rolig stund vid rensbordet.
Många härliga skratt fick vi, eller hur???
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0