Mat och tvätta

Onsdag idag och vi forsätter med att göra det svårt för de små kräken att överleva.
Tvättmaskinen går varm, det är 90 som gäller på gradantalet.
Har hela tvättstugan full av sänglinnen, kläder, kuddar, täcken.
Ska ta tag i de rena kläderna så de kommer in på rätt plats
men det är ju det värsta jag vet.
Jag tycker att det är sååååå tråkigt att vika och lägga in kläder vet inte varför.
Tvätta och hänga stör mig inte alls. 

Dagens mat blir Fisk i ugn med potatis till.

Har ugnen på 200-225 grader i ca 30-35 minuter
Jag lägger fiskblocken i en smörad/oljad ungssäker form.
Saltar och pepprar rikligt.
Jag kommer i dag använda  mig av
paprika pulver, citron peppar och rosè peppar.
Häller 2 dl matlagnings grädde över fisken fyller på med
mjölk så att det täcker fisken.
Några lökbitar i tycker jag är gott.
In med fisken i mitten av ugnen.

Under tiden tvättar jag av potatisen, behåller skalet på.
Kanske ska men ha nått grönt till.
Återkommer med bilder underdagen.


Köpte hem mat för flera dagar i måndags. 
I morgon blir det nog kålpudding eller kotletter i nån form.
Nä nu ska grabbarna och jag fixa de rena kläderna.


Kommentarer
Postat av: EMMAS!

sv: okej, ja men tur att alla har olika smak :)

2011-09-07 @ 17:33:55
URL: http://perssoneemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0