Korv och kål, lite Tysk varning va?

Då har vi skickat iväg jultidnings beställningarna.
Kommer om ca 3 veckor.
Jag lagar mat nu.
I dag blir det stuvad blomkål, kokt potatis och ungsgratinerad
bratwurst med riven ost och thai sweet chili sauce på toppen.
Blomkålen blev lika bra som sist.
Väntar på att potatisen ska koka nu så kan jag duka.

Vad händer här hemma annars då?
Höst lov här hemma och jag har vatt
ledig i två dagar med mina små.
Jo, jag var på Media Market i går för att kolla in kyl och frys.
De hade inte vårt märke hemma men den går att beställa
det skulle ta ca 1 vecka.
Vi har Cylinda  på fläkt och diskmaskin så det vill jag fortsätta med i köket.
Men 15 000, det är ju en stor slant att kasta ut så här nära jul
Men jag VILL ha en ny kyl och frys.
Får se hur vi kan trolla till det.

På lördag ska hela Fam Sjöberg på konsert i Skärblacka Folketshus
för att lyssna och dansa till KAPTEN RÖD .
Ska bli så kul att vi alla kan gå, det brukar vara åldersgräns i vanligt fall.
Om nu Sarek ligget etta hos mig ligger Kapten röd etta hos sönerna.
Skön torsdag på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0