1:a advent

Här hemma hos oss på Bergtuna firade vi in 1:a advent på ett lite underligt sätt.
Avlusning blev nr1 på listan. Bara att jag skriver lus så kliar det i skallen.
Det var bara en i familjen som hade inneboende en trappa upp som tur va.
När avlusningen var klar dukade jag upp med advent frulle.
Kokta ägg, frallor med marmelad och ost och prinskorvar.
Pepparkakor och glögg.
Sen var det dax att fara in till Norrköping.
Lillen med flickvän skulle till Busfabriken på kalas.
Jag Mimmi och mannen inhandlade julisar och lillens present.
Han fyller ju nyåret så lika bra att ha det klart.

Är det nån som känner nån som föder upp kallkoner.
Vi tänkte ta upp den traditionen igen att bjuda på det när sonen fyller.
En slaktad kalkon är vad jag är intreserad av tack.

Hoppas alla mina bloggisar haft en skön 1:a advent med glögg mys och pepparkakor.
Så har min 1:a advent sätt ut i alla fall.
Såg att Shell i Skärblaca bjöd på pepparkakor i dag, mysigt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Har för mig att jag sett det på ICA Maxi fast frysta

2011-11-29 @ 14:47:44
URL: http://frokenoktober.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0