Vår på Bergtuna


Sagt och gjort så tog Ella och jag en härlig promenad i  vår solen.
Vi mös båda två.


Det finns mycket att lukta på när man är tik och löper.
Jag tror hon "markerade" minns 40 olika platser så nu vet alla
Ahlhagens  hanhundar att vår lilla Ella vatt på promenad.


Kisse bus mötte upp mig när jag skulle gå ut med sopp påsen.
Fick några vackra bilder på honom vid vår damm som fortfarande
har en isskorpa men nu äntligen är på väg att smällta.


Nu ska jag förbereda dagens mat. Kött gryta fick det bli i dag.
Hittade en skinkbit i frysen och den ska nu skäras ner i bitar och brynas.
Sedan puttra en stund men vet inte än vad jag ska ha för kryddor i dag.
Med det fixar sig undertiden jag förbereder allt.
Skala morötter, potatis (oj den var visst slut) och lök( nej, det fanns inge hemma)
Ja nu sätter jag igång

Vad blir det för mat hos er i dag då ?????????

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: ja jag gillar alla:D

2011-03-22 @ 11:30:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: mamma

Det blev pomme och kotlett. Det gick i.

2011-03-22 @ 13:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0