Jag ger inte upp.........

Här hemma är det sjukstuga.
Kräk sjuka eller så är det värme slag, ja vi får se vart det leder.
Jag blev i alla fall hemma i dag och tar VAB då.


Lilla jag

Då kan jag ju passa på att läsa igenom den tjocka luntan med papper som jag
har fått av Trafikverket, där ska det stå varför jag inte har första tjing vid en försäljning
av Lenbergsvik.
Nu är ju inte det aktuellt då, eftersom de har beslutat att riva Lenbersvik.
Jag ifrågasatte anledning till rivning som de hade givit mig i min uppsägning.
Att huset inte längre behövs, det tycker jag är lite vagt att skriva i en uppsägning.
Ja ja, jag är ju bara hyresgäst och vi har ju bara hyrt det i så där 38 år,
med det måste ju finnas nått skriftligt underlag till beslutet.
Det fanns ett skriftligt beslut om aveckling av byggnaden med bakgrund och skäl.
Den fick jag och i den står det lite mer detaljerat.
*Det står att fatigheten inte behövs för järnvägsverkamhet.
*Byggnaden ligger mycket nära järnvägsanläggninhen och saknar tillfartsväg.
*Dels närhet till spår dels att man måste korsa spåret är det olämpligt
  att bilda ensärskild fastighet för studan.
*Även om man skulle (för stor kostnad) bygga en skyddad övergång
  är stugans läge nära spåranläggningen olämplig.
*En fastighetsbildning och försäljning befäster ett för järnvägsverksamheten dåligt läge.

Ja, hur jag än har försökt att få dem att häva rivningen så kommer jag ingen vart.
Jag nämde för dem att vi alla på fel sida om järnvägen är med på att titta på möjligheten
om att bekosta en övergång. Det tyckte min kontakt person på Trafikverket lät intressant men
då ville jag ha garanti att få köpa Lenbergsvik.  
Så nu hoppas jag på andra medel.
Jag hoppas på en ängel att den kan hjälpa "vårt" Lenbergsvik.
 
Lilla jag sitter på trappen utan för tvättstuga

Lilla jag mamma o syrran

Pappa och lilla jag.
Pappa jag lovar att göra allt jag bara kan för att vårt Paradis inte ska suddas ut.
Men det är inte lätt och det är så mycket kännslor.
Jag försöker att plocka fram lite från dig som jag vet jag har i mig.
Din underbara fru, min mamma hjälper mig massor och stöttar mig.
Jag ska fixa det här på nått sätt fast du inte längre finns bland oss längre.
Jag ger inte upp......................

Kommentarer
Postat av: Jessica

gud sa sot du e!! vilka fina bilder! sa ledsen att hora om detta igen! usch vilken madrom. Kampa pa!! manga kramar

jessica

2011-07-10 @ 08:28:33
Postat av: Annelie

Sv. Tack Jessica. Grattis till gull ungarna har sätt dem på syrrans FB. Saknar er massor och E o S saknar er oxå. Vi försöker under hålla engelskan med dem. Pussa alla barnen från "moster Sweden".

2011-07-10 @ 11:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0