Jaha, då var uppsägningen här.


Det kom en postavi i Fredags men jag hann inte hämta ut den då.
Jag åkte ner till utlämnings stället i dag.
Hade ju hoppas på att det var nått trevligt, men jag väntade inget.
Nu var det inga trevligheter utan det var
uppsägningen de hade skickat med rekomenderat brev.
Uppsägningen av hyreskontraktet på vårt älskade Paradis har jag nu i min hand.
Som det står i brevet:
Uppsägning avser avflyttning och avtalet upphör den 30 september 2011.
Byggnaden ska avvecklas genom rivning.
De skriver oxå:
Trafikverket har av regeringen ålagts att avveckla byggnader som
ej längre behövs för järnvägsverksamheten.
 
 

Vadå inte behövs för järnvägsverksamhet.
Det har inte vatt nån sånn verksamhet
sen 1973 vad jag vet. 
För vad jag vet har min mor och far haft denna fastighet som
bostad sen dess.
Vi har betalat reparationer helt ur egen ficka för så var det bestämt att
det skulle hyresgästen göra.
Vi skulle sköta allt underhåll på fastigheten.
Det står ingenting om varför man MÅSTE riva huset, bara att den inte BEHÖVS.

Vi behöver den.
Vi vill ha den kvar.
Nä, det här går inte jag med på.

Kommentarer
Postat av: stora syster

kramar

2011-06-21 @ 09:03:05
Postat av: Lollo

Usch! Tänker på Er!

Håller tummarna för att dom ska ta sitt förnuft till fånga!



KRAM

2011-06-21 @ 12:16:52
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lilian

Fy farao så tråkigt!

2011-06-21 @ 12:21:16
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-20 @ 04:21:32
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Annelie

Svar till undrande inlägg: Jag startade denna blogg November 2009

2011-07-20 @ 04:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0