Fönster tvättat.

Här hemma är det städning i dag.
Ja det är vällan städning näst intill varje dag fram till jul.
Tänkte jag skulle trötta ut mig lite så jag är sova trött till kvällen. 
Har lite svårt att slita mig från soffan på kvällarna, känner mig inte alls trött.
Läsa går inte för mannen vill ha svart när han ska sova.
Nog om det.
Jag har tvättat alla fönster på undervåningen hitills.
Det är 6 st men har utsidan mot altanen och ena köksfönstret kvar.
Har ut-och-in vändbara fönster så de är lätta att tvätta.
Det i köket måste jag vänta med.
Markisen har fastnat utfälld så fönstret går inte att vända och det går inte att tvätta utifrån.
Nu återstår 3 fönster på övervåningen men det får bli till kvällen eller i morgon.
Nu ska jag se om jag kan bestämma mig vilka gardiner som
ska vara vart en är given.

Den med tjocka tomte gubbar på som vi hade när jag var barn.
Den hade vi köket och det blir det här hemma på Bergtuna oxå.

Jag har vattnat och pysslat om våra krukväxter ocå.
plockar om prydnaderna vi har i fönstren.
Fått upp nya stänger till gardinerna i tv rummet.
Köpte nog dom för ett halvår sen på IKEA när mamma och jag var där.


I denna vas ska jag sticka ner några
tall kvistar, bara jag kunde hitta min fina sekatör????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0