Ella

16/12 Onsdag

06,00, kl ringer o det är dax att gå upp.
Ska till Norsholms djursjukhus med Ella.
Hon har tid 07,40 för kastrering.
Men vad det har kommit snö upptäcker
vi, tur att vi är ute i god tid.
Väl framme o inne i väntrummet undersöker
Ella alla vrår, det luktar gott. 
Det luktar vällan djur o torrfoder som finns mellan
golv o tak längs med väggarna.
Vi hittar en våg , hon väger 13,1.
Vi visas in i ett annat rum o väntar på läkaren, där inne blir Ella lite stressad.
Jag sätter mig på golvet o jag tycker hon blir lite lugnare. Men hon
fortsätter att gnälla o gäspa lite.
Läkaren kommer in o vi hälsar o pratar.
Jag nämner för henne att jag tror Ella är på väg in i löp o vi pratar om det 
o kommer fram till att vi bör vänta efter löptiden slut för hennes säkerhet skull
(kan annars förblöda vid operationen)  
Vi tackar för oss och åker hem igen.


Vi för återkomma o ca 3 månader igen om nu tid.


Kommentarer
Postat av: syster

nämen vad synd då

2009-12-16 @ 14:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0