Läxläsning

 
 
Här hemma går vardagen i stilla lunk.
Hönsen har börjat, lite smått hitta ut och snön töar sakta bort.
Känns bra för nu vill jag ha vår i min närhet.
I morgon är det onsdag och då är det ledig dag.
Dagen att göra mest ingenting alls.
Jag ska köra sönerna till skolan, springa in en sväng o sola på
vår lokala simhall.
Mamma ville ha hjälp med att dra på en varp så hon kan väva nya köksgardiner.
Hon ville ha hjälp av lilla mig för jag är så bra på att hålla i römpa.
Hi hi hi ! 
Känns skönt att vara behövd av min söta mamma, annars är det ju hon som hjälper mig med mycket.
Skulle vara kul att förvalta hennes kunskap i vävning men jag har nog inte tålamod att ro det i land är jag rädd.
 
Vi har tittat på FARMEN i kväll och BYGGLOV.
Barnen ligger nu och sover mannen tittar på Discovery om män som söker lyckan i att gräva fram guld fragment.
Själv ser jag en deckare men inte i dag. Vi är ju fler i familjen som behöver få sina behov fullda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0