Paradiset mitt.

Nu är det dax att hoppa in i vardagen igen.
Efter att ha bott på vårt Paradis (Lenbergsvik) sen i slutet av mars har vi nu flyttat
till vårt vinter bonade Bergtuna.
Det har varit så skönt för både kropp och själ med den närhet till naturen jag fått.
Har inte badat så här mycket i Glan sen jag var barn.
Vi har fiskat, solat och tagit små dagsutflykter med vår båt i Glan.
Vi provade på att ha höns igen och det är ju helt underbart.
En liten lant gård skulle inte vara helt fel att ha, så känner hela familjen.
Mamma är överförtjust.
Men nu är hösten här och barnen börjar ju skolan i dag så det
var på sin plats att få mer närhel till grabbarnas skola.
 
Vi har inte haft någon kontakt med Trafikverket sedan Jenny slutade som konsult
vid årskiftet till 2012.
Endast i form av betalnings avier har vi vetat att vi fortfarande är hyresgäster.
Hade nästan börjat hoppats på att de glömt bort vårt Paradis.
Men inte då!
Nu för några dagar sedan fick jag ett mail från den nya konsulten där han presenterar sig
och talar om vad som är på gång.
Jag har 3 månaders uppsägning .
Ett konferans möte är planerat med i början av september med Trafikverket.
Men där är jag nog inte välkommen!
Sedan ska kommunen, lantmäteriet och sakligare m.fl. kontaktas.
Ett beslut ska vara satt i sept-okt.
Rivning är aktuellt endast då inte avstyckning, säkerhet eller annat kan ordnas.
Ja, vad säger man....
Är det kört nu eller kan jag fortfarande hoppas på att vi får fortsätta att njuta av vårt Paradis i framtiden.
Det är vad vi vill i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0