Tidig mat i dag

Nu har jag vatt ute på morgon promenad och blev lite hungrig när jag kom hem.
Hade sallad och burkskinkskivor kvar sen i lördags.
Så det fick bli sallad på rost bröd skinka o dressing.

När jag gör sallad så här års vill jag ha färsk vitkål i.
Tomat, gurka, majs, roman, ruccola blad. Att ha i lök tycker familjen
är helt ok. Röd eller gul spelar ingen roll.Man kan ju klippa i gräslök oxå.

Dressingen jag gör är enkel
Gräddfil 4dl
Majonas ca 3 msk 
Senap sötstark 1-2 msk
Vitpeppar
Salt
Dill/gräslök eller inte.

Kan bara säga att jag är mätt i magen nu.
Så gott det var.
Sitter med en kopp kaffe i handen nu och ska ladda
lite inför jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0