Högt antikvariskt värde!!!!!!



I går var en omtummlande dag.
Jag jobbade heldag.
7:30-19:00 men vi hade ett inplanerat kassa möte från kl 7:00.
Jag behövde alltså börja tidigare.
Så klockan 6:30 var jag på jobbet och var ju inte på nått vidare humör
pga uppsägnings pappret.
Allt strulade oxå så klart.
Det var ju toppen. Hur skulle jag reda ut detta med mitt smått nerviga humör.
Lite svårt att tänka klar. Men med lite hjälp av jobbisarna så fixade vi till det tillslut.
Ja, jag missade lite av mötet men skit samma.


Jag nämde ju att vi skulle ha en träff med en man som kanske skulle kunna
hjälpa oss och huset på nått sätt.
Jag det var i går mitt under mitt arbetspass så jag tog några timmar ledigt.
Tack Sussi!
Det var med viss svårighet att konsentrera sig på sitt arbeta tårarna
var svåra att hålla inne. När jag blev avbytt och kom ut i omklädnings rummet
släppte allt. Tårarna rann ner för skinderna sammtidigt som jag för sökta andas lugnt.
Hopp i bilen för att hämta upp mamma och sen mot Paradiset där vi skulle ses.
När vi kom hade Jakob redan kommit tillsammans med
Stadsantikvarien Bror Tommy Sturk.
Vi hand hälsar och då kommer tårarna igen med det känns bra på ett konstigt sätt.
Vi pratar en lite stund om min skännsla för detta som håller på att ske.

Vi går sedan in i bonings huset, Herr Stadsantikvarien tar täten.
Han tittar, knackar och känner lite. Men framför allt ser mycket belåten ut. 
Vi fortsätter ut och tittar på de byggnaderna som finns ute.
Uthus med så kallad tvättstyga, vedbod, skithus,
jordkällare finns oxå och allt sammans näst intill helt fel fritt.
Vi tittar på trädgården och mamma flikar in hur hon och pappa haft den på deras tid.
Vi tittar på kort före vår tid.
Vi går åter in i bonings huset och Herr Stadsantikvarien förklarar för mig att det han ser
tycker han om.
Detta hus har ett högt antikvariskt värde, de få förändringar som gjorts har bara höjt värdet.
Man kan se två epoker i huset. Huset bör vara byggt ca: 1885 när järnvägen byggdes och
köket byggdes om på 50-talet. Huset ser välbevarat ut både inne och ute.
Detta hus tyckte han själv var i så kallat Klass 1 hus.
Men ett litet men kom det. Vi har ju bytt taket till fel sorts tegel. Om rätt ska vara rätt ska
det vara lertegel. Men det är inget som man slår ner på.
Jag kan bara säga att när vi valde tegel valde vi ett slitstarkt billigt tegel.
Han kommer att göra allt vad han kan för att få detta hus bevarat.
Kanske kan denna Banvaktarstuga blir det 8:de hus som är värt att bevara.
Känns mycket bättre nu men inte helt bra än.

Nu ska jag ringa till min kontakt person  Jenny på Trafikverket och överklaga uppsägningen.

Kommentarer
Postat av: pysseliten

skit trist ;( Hoppas det ordnar upp sig .det ser så fint ut det lilla stället .Men jag fattar inte varför måste det bort det strå väl inte ivägen ?

2011-06-26 @ 07:56:20
URL: http://pysseliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0