En grön jul kommer det nog vara i år.



Då var det en liten stund sen jag uppdaterade. Men fick nu lite tid över i julstöket och jobbandet.
Snön kom till oss i Skärblacka men nu har den nästan försvunnit igen.
Ser ut att bli en grön julafton i år!!!!
Jag har, nu på morgonen vatt till jobbet för att äta julfrukost med jobbisarna.
Gröt, skink macka, köttbullar, sill, rödbetsallad, must och kaffe bjöds det på i år.


En julklapp fick man med sig hem, men den öppnar jag inte nu.
Det blir i morgon på julafton.
Förra året fick vi en stor resväska.
I år är paketet inte lika stort. Undrar så vad det kan vara.
A och V fick en kalas fin julis av oss.
En stor ljus lyckta ca: 1 1/2 meter hög så snygg.

För några dagar sedan hade jag heminredningsvisning här hemma.
Det var 5 stycken goa flickor i vår soffa som lyktade och bläddrade glatt i kataloger.
De hanlade duktigt så jag fick en bra utdelning den kvällen.
Johanna gjorde ett bra jobb trotts att det inte var hennes visning men ställde upp med kort varsel.
Tack gumman för en kalas visning vi lär ses fler gånger, det lovar jag.

Fika bjuds det på så klart med julen som tema.
Dadlar, chocklad, saffranskaka, pepparkakor
och pepparrots snittar med kaffe, must och te.


Det vackra visnings bordet med nyårs tema.
Snyggt jobbat Johanna.

Denna vackra skapelse hade jag önskat mig att få. Den skulle passa asa bra
hemma på en pidestal. Men....

Ljuset på spegelbrickan det vita kommer att flytta hem till mig inom kort.
Ett packet på 3 st glolite.
Ett ljus med ett omedelbart ljussken,som strålarfrån bas till topp.
Har en spegelväggsdel som jag fick över när jag gjort om här hemma.
Den ska jag sätta möbeltassar på och förhopningsvis ha på nyårs bordet.


Alla klappar är klara. Nu saknas bara granen på plats som mina älsklingar
ska pynta i dag. "Lilla" Johan kommer till oss i dag och ska vara med om det.

Vill nu önska alla mina sköna bloggisar en skön Jul och ta hand om er.
Puss och Kram från er Lillasnigel. 

Kommentarer
Postat av: pysseliten

åhh så fint :) ha nu en riktigt God Jul ♥

2011-12-24 @ 08:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0