Dagen soppa

I dag blev det soppa till mat.
Hade bestämt mig för nån slags kött färssoppa.

Brynte  2 lökar o 2 vitlöks klyftor. Hällde i krossade tomater 500g
1 grönsaks buljongtärning och 1 liter vatten
Detta fick koka upp och sedan småkoka lite medans
jag stekte köttfärsen som jag kryddade med salt, vitpeppar och
grillkrydda(ett måste i vårt hem)
I med köttfärsen i den sjudande väldoftande soppan
Kryddade ytterligare med
oregano, papprika pulver och lite Tabasco (men saknade AIVAR nu i efterhand)  
Bröt i spagetti  i 2 cm bitar, skalade 3 potatisar tärnade dem och
kastade i dom oxå.
Medans jag väntade på att spagetti o potatisbitarna skulle mjukna dukade jag.
Sen var det bara att servera och njuta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0