Besök i Lillens skola

I Onsdags var jag med lillen i skolan hela dagen.

På morgon samlingen började barnen med att ta fram eget arbete o sin bänkbok.
När alla suttit tysta o läst en stund avbröt fröken Sissi barnen o välkomnade dem till skolan.
Bad sedan dem att börja jobba med eget arbete.
Sebb valde Matte, det är ett favorit ämne och är så duktig men att erkänna det har
han svårt att erkänna.
 

Sen var det RAST
Jag tog en banan o lillen lekte på is kullen med sina klasskamater.


Efter rasten var det på musik.
Eftersom det är lucia/jul snart var det ju bara för barnen att öva inför julavslutningssångerna.
Men de var så duktiga på sångerna så de fick fortsätta med eget arbete i klassrummet innan matrasten.
Mer matte blev det då.
Denna dag bestog maten av Pannbiff o potatis med skysås den smakade helt ok. Potatisen var god'
för en gång skull, men jag saknade stekt lök men det var jag nog ensam om.

Då var det rast igen då o mamman åkte lite i isbaken men inga bild bevis på det.
Men lillen fick jag på bild igen.


Sen var det svenska. Först eget arbete, sen förberedelse inför berättelse skrivning.
Detta var så kul.
Barnen fick hjälpa till med att förklara vad som kunde få en berättelse att bli mer intressant.
Tex att: bli till fånga tagen, träffa på häxor/ spöken, bli utan mat, ramla i en å, slå sig nära döden,
ja mycket mycket mer. Jag är spänd på att få läsa de berättelserna sedan.
Ja sen var klåckan halv två o det var dax att gå hem.
Alla barnen hade vatt så duktiga som alltid o så snälla mot lärarna o varandra.
Kul att få vara med i klassen o Lillen tyckte jag skulle komma nästa dag oxå men det får vänta tills
han börjar 3:an tycker nog både lärarns o jag. 
           

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej!

Kan du mäta Emils fot, från häl till tå och sen skriva det i min blogg :)

2010-11-25 @ 22:52:08
URL: http://frokenoktober.webblogg.se/
Postat av: Ingela

Låter som ni haft en härlig dag tillsammans, visst är det fint att få vara med och se sina barns vardagar. Kram

2010-11-26 @ 10:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0