Lenbergsvik

Är så orolig att jag vill o hoppas att detta är en mardröm som jag snart vaknar upp ifrån
och att mamma säger 
-Allt är bara en otäck dröm lilla gumman, allt är bra nu.
Vårt sommarhus som vi hyr är rivningshotat.

De var o besiktiga Lenbergsvik i Onsdags och
jag tror inte det var nått bra alls. Det är inget fel på bonings huset men det stora uthuset 
är kraftigt fuktskadat och man kan rädda det men det måste ske nu.
Jag har bott där sen jag var bebis o min pappa har oxå bott där o min farfars far var banvakt där.
Farfars bror är född i kåken och mamma säger att jag blev till i köks soffan där
Vi ska ha vårt bröllop där i sommar har vi planerat och det var det inga problem för oss
att ha sade hon. Mer kunde hon inte svara på och fick hon inte svara på häller.
Jag bad dem att lägga pappren längst unders i högen, säga att huset redan var rivet , ja att det hade
brunne åpp. Men tror inget hjälpte. 
Jag vill sååååå att vi kan få behålla det och om de säger nått annat oj vad lilla jag ska bråka.

Välkomna till mitt paradis

Tid för lättje o lek kanske potatis att odla eller ett o annat hallon att plocka.


Ovan: vår jord källare som jag inte går in i utan grodmans dräkt
          spindlarna vill vara ifred tycker jag.
Under: utedass, nymålat nog det senaste som jag har fixat till.

Dasset invändigt och vår utegård till våra höns vi hade i somras.

Hör har älskling fixat en sten trapp som är bra när vi ska gå ner
för att svalka oss i GLAN.
Vilken underbar utsikt vi har.

Inne i huset sover alla i samma rum tittar på film, tv
Äter i samlingsköket o barnen har ett eget lek rum.
Om vi får behålla huset (Grrrrrrrrrrrr) ska vi inreda vinden
till barnen.

 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ohhh jädrar vad nervösigt det blev nu då. Det måste ju gå att få köpa loss det på något sätt för sjutton hakar. Ska vi demonstrera och stoppa alla tåg ;) Håller tummarna! Kramar i massor

2010-05-07 @ 08:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0